Čas praznikov prihaja. Ko je svet prežet z nekim čarobnim vzdušjem. Tudi naše delovno okolje. Drug drugemu povemo, da si želimo vsega dobrega in se obdarujemo. V mnogih podjetjih pripravijo za otroke zaposlenih  igrico, povabijo katerega od dobrih mož in delijo darila. Ampak kriza se pozna…. in vedno manj je tistih, ki svojim zaposlenim lahko naklonijo božičnico, kupijo darila. Ste direktor, lastnik takšnega podjetja?

Nič ne skrbite, tudi če je vaš transakcijski račun bolj prazen. Svojim zaposlenim lahko poklonite več kot je darilo v obliki koledarja ali celo minimalnega zneska.

Podarite jim lahko občutek. Občutek?!

Ena od temeljnih družabnih veščin je sprejetost. Druga je učenje, spoznavanje novih informacij, pa sposobnost, da ljudi razvedrimo in vzpostavitev pristnega stika. Torej, kar štiri stvari, s katerimi lahko sodelavcem, podrejenim, poslovnim partnerjem nekaj poklonimo. Kaj konkretno imam v mislih?
Svojemu zaposlenemu lahko dam vse te občutke in to je tisto, kar je po vseh raziskavah v resnici bolj pomembno, kot je denar. A vzeti si moram čas, ki pa je tudi vrednota oz. dobrina, ki je pravzaprav manjka bolj, kot denarja. Kot vodja si do konca leta naredim načrt, kdaj si lahko vzamem pol ure za vsakega zaposlenega. Povabim ga v svojo pisarno na pogovor. Povem mu, da je dragocen in pomemben člen v podjetju. Da si iskreno želite, da bi se v svojem delovnem okolju počutil dobro, zato ga vprašate, kako se počuti. Ne čudite se, če bo kdo popolnoma zmeden ob takšnih vprašanjih, saj jih v naši kulturi nekako nismo vajeni in smo precej zadržani. A občutki v vseh življenjskih situacijah na koncu vendarle zmagajo in če vam je na smrt zoprno delati nek posel, čeprav z njim veliko zaslužite, boste posel zamenjali. Ali pa vsaj zboleli….
 

No, ko si zaposleni opomore od prvega šoka, mu poveste, da je v firmi kriza, da ni denarja za nagrade, da pa si želite vendarle za novo leto narediti nekaj dobrega. Zato ga vprašate, kaj je tisto, česar bi se najbolj želel, kakšna sprememba? Kaj je tisto, kar mu včasih kvari dopoldneve? Kaj bi-po njegovem mnenju lahko naredili, da bi bilo boljše? Pa se bodo jeziki kmalu razvozljali. Prepričana sem, da boste slišali marsikaj zanimivega, tudi zelo koristnega. Ker imajo zaposleni velikokrat napačno mnenje, da niso upoštevani in da je brez smisla, da bi vam o svojih zamislih sploh govorili, so raje tiho. Zdaj pa imajo to priložnost! Potem zaposlenemu poveste, da si želite, da bi začutil to, da je pomemben za podjetje in ga povprašate, če je morda kakšno izobraževanje, ki bi se ga rad udeležil v prihodnjem letu. Pripravljenih imejte v rokavu nekaj možnosti, ki bi za vas bile še finančno sprejemljive. Dovolite, da zaposleni predlaga tudi kakšen tečaj ali delavnico, ki ni nujno v neposredni povezavi s poslom. Morda gre za njegov duhovni, osebni napredek. A če boste sprejeli to njegovo pobudo, ste na dobri poti, da bo vaš zaposleni dal vse od sebe, tudi v firmi. In s tem boste izboljšal vaš poslovni rezultat.

S poslovnimi partnerji gre malo drugače. Največkrat podjetja uberejo najlažjo pot, kar po elektronski pošti pošljejo voščilnice. A to je najbolj neoseben način pošiljanja lepih želja in poslovni partner, ki takšno čestitko dobi, pač ne more začutiti, kako edinstven in pomemben je za vas. Zato si boste zopet morali čas. In kupiti ali natisniti čestitke. Ker vsakega poslovnega partnerja zagotovo dobro poznate, tudi kaj iz njegovega osebnega življenja, vsakemu napišite nekaj lepih želja. Ne samo kratek stavek, češ, srečno novo leto… Napišite npr. …vesel sem, da lahko sodelujem z vami in se veselim, da bo naše skupno delo uspešno tudi v prihodnjem letu… potem pa še en malo bolj oseben stavek, npr….. tudi vaši družini, predvsem vašim najmlajšim pa čarobno pričakovanje Božiča. Ali … vam pa veliko prijaznih dogodivščin v borbi z morskimi valovi…, če je jadralec.

Tako. Kdo bo še rekel, da se ne da ničesar prijaznega pokloniti, tudi če za darila zmanjka denarja?